اخبار

منتشر ‌شد: چاپ اول کتاب “راهکارهای زندگی موفق از دیدگاه قرآن، نهج البلاغه و انجیل”

جلد یکم کتاب “راهکارهای زندگی موفق از دیدگاه قرآن، نهج‌البلاغه و انجیل ” اثر فاطمه احمدی پیشکوهی، نویسنده و پژوهشگر معاصر توسط نشر خورشیدباران منتشر شد. در جلد اول از این مجموعه‌ی سه جلدی با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، سخنان امیرالمؤمنین علیه‌السلام، خصوصاً از نهج‌البلاغه و مواعظ حضرت عیسی (ع) به ده راهکار برای زندگی موفق پرداخته شده است.

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانیم:
شکرگزاری در اصل یعنی توجه به نعمات گذشته و حال و همین توجه کردن به نعمتها و شاکر بودن به خاطر آنها مساوی است با داشتن حال خوب. در واقع دیدن نعمتها یعنی ندیدن آنچه که نداری، پس با این دیدگاه اگر انسان بتواند خود را به آنچه که دارد راضی نگه دارد و حال امروزش را با حسرت نسبت به گذشته و نداشتن و فقدان برخی چیزها در زمان حال، نامساعد نکند و با داشته‌هایش حال خوب داشته و در انتظار فردای بهتری باشد و به خاطر داشته‌ها و نداشته‌هایش شاکر خدا باشد؛ این نقطه بهترین نقطه‌ی امن است چرا که باعث می‌شود از لحظه‌ی حال لذّت ببرد و آینده‌ای بهتر را برای خودش رقم بزند. به جای حسرت نداشتن نعمت‌ها، با دیدن آنها در دست دیگران فقط شاکر باشد و در ذهن خود، خدا را سپاس بگوید که آن نعمت‌ها در دست آنان است و آنان از آن بهره‌مند هستند و بگوید: «خدایا شکرت که آنان فلان نعمت را دارند. مانند آن یا بهتر از آن را نیز روزی من کن.»

برای آشنایی بیشتر و خرید، به صفحه‌ی “راهکارهای زندگی موفق از دیدگاه قرآن، نهج‌البلاغه و انجیل” در فروشگاه اینترنتی کتاب خورشیدباران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *