اخبار

منتشر ‌شد: چاپ اول کتاب “حماسه شهید حمیدرضا محمدی”

دوران دفاع مقدس، با تمام خسارات و تلفات جبران‌ناپذیر مادی و انسانی، صفحه‌ای تابناک برای ایرانیان آفرید و در آن شخصیت‌هایی بروز یافتند که رفتار و ایمانشان مثال‌زدنی، مایه‌ی بالیدن و الگویی برای آیندگان شد و تاریخ را به گونه‌ای بهتر نوشت.

شهید حمیدرضا محمدی، فرمانده واحد تخریب یکی از این انسان‌های متعالی بود که رفتار و منش انسانی و اسلامی‌اش و ایثار و از جان رهیدنش در هیچ کتابی نمی‌گنجد و سخن را تا منتهای لکنت و درماندگی پشت سر می‌گذارد.

شهید محمدی که با عمر کوتاهش پا در مسیر بزرگان نهاده و به قلل رفیع انسانیت و اخلاق پرواز کرده بود، با تخصص و تعهدش خدماتی گران‌بها به لشکر اسلام ارائه نمود. او تله‌هایی را که دشمن بعثی در راه همرزمانش گذاشته بود، با شهامت و کاردانی خنثی می‌نمود و آنچنان در این وظیفه متبحر و ساعی بود که در مدتی کوتاه مسئول تخریب لشکر 17 به فرماندهی شهید زین‌الدین و از ارکان لشکر شد و پس از شهادت، فقدانش چاره‌ناپذیر و جبران‌نشدنی بود. شهید زین‌الدین پس از شهادت او گفت: «کمر لشکر شکست».

در این کتاب، تلاش بر این بوده که خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار در بخش‌های مجزا و از زبان همرزمان، دوستان و خانواده‌ی وی تشریح شود. اما برای آشنایی بیشتر با فعالیتهای شهید حمیدرضا محمدی، بهتر است ابتدا با فعالیت اصلی او در جبهه‌ی جنگ آشنا شویم. در بخش نخستین با واحد تخریب و بزرگترین مانع آن، تله‌های انفجاری (مین) آشنا می‌شویم. بخش دوم به اخلاق اجتماعی شهید از زبان همرزمانش اختصاص دارد، در بخش سوم اخلاق فردی وی را در گفته‌های دوستان و همرزمان نقل می‌کنیم و در بخش پایانی به شهادت شهید محمدی و روحیه‌ی شهادت‌طلبی او می‌پردازیم.

این اثر به تازگی منتشر شده و در فروشگاه اینترنتی کتاب خورشیدباران برای خوانندگان قابل دسترسی است:

کتاب حماسه‌ی شهید حمیدرضا محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *