اخبار

فروش کم‌سابقه‌ی یک میلیون نسخه‌ای کتاب “خورشید نیمه‌شب” در هفته‌ی اول انتشار

رمان 658 صفحه‌ای “خورشید نیمه‌شب” اثر استفنی مایر به‌رغم همه‌گیری بیماری کوید 19 و مشکلات مخاطبان در دسترسی به کتابفروشی‌ها در هفته‌ی نخست انتشار خود یک میلیون نسخه فروخته است. ناشر این کتاب شرکت نشر “لیتل براون اند کمپانی” است که البته این آمار آن مربوط به مجموع فروش کتابهای چاپی، نسخه‌ی الکترونیکی و کتاب صوتی است.

برنامه های انتشار برای “خورشید نیمه شب” در اوایل ماه مه 750000 نسخه برای چاپ نخست اعلام شده بود. این کتاب قرار بود حدود 12 سال پیش منتشر شود، اما پس از انتشار غیرقانونی نسخه‌ای از پیش‌نویس آن به صورت آنلاین، مایر به طور متناوب کار را به تأخیر انداخت. او در مصاحبه ای در نوامبر 2008 با اشاره به خوانده شدن پیش از موعد پیش‌نویس اثرش اظهار داشت: “اوضاع واقعاً پیچیده است، زیرا همه اکنون پشت فرمان هستند، جایی که می توانند قضاوت کنند. من دیگر نمی‌توانم با دست‌نوشته‌ام خلوت کنم و وقتی نتوانم خلوت کنم، نخواهم توانست بنویسم. ”

او گفت كه هدف او این بود كه حدود دو سال بدون شنیدن نیمه شب خورشید بماند ، و او فكر كرد كه یك بار دیگر شروع به كار روی این رمان خواهد كرد كه یقین داشت كه “همه از این امر فراموش كرده اند”.

نویسنده‌ی این کتاب استفانی مایر نویسنده‌ی 47 ساله و مشهور آمریکایی است که برای مجموعه داستان‌های “گرگ و میش” مشهور است. این مجموعه حدود 100میلیون نسخه فروش جهانی داشته است و به 40 زبان برگردانده شده است. مایر در 30 سالگی، وقتی که با فرزندانش در خانه بود، ایده‌ی شخصیتهای بلا و ادوارد به ذهنش رسید که تبدیل به رمان “گرگ و میش” شد. این کتاب در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و مایر را در سطح نویسندگانی مانند جی کی رولینگ قرار داد. استفانی مایر چندین دنباله برای گرگ و میش نوشت که آنها نیز پرفروش بودند. موضوع و داستان کتاب خورشید نیمه‌شب نیز مکمل این مجموعه است.

“لیتل براون اند کمپانی” ناشر آمریکایی در سال ۱۸۳۷ میلادی توسط  چارلز کافین لیتل و جیمز براون تاسیس شده و نزدیک به دو سده، کتاب‌های ادبیات داستانی از نویسندگان آمریکایی را چاپ کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *