مقالات

جورجیو آرمانی میلیاردر ایتالیایی از طراحی ویترین شروع کرد

جورجیو آرمانی : میلیاردرها چگونه میلیاردر شدند

برگرفته از کتاب “میلیاردرها چگونه میلیاردر شدند

جورجیو آرمانی،‌ پیش از آن که یک برند معروف در دنیای مد باشد نام میلیاردر ایتالیایی است که با ثروت 5/8 میلیارد دلار به‌عنوان صد و هفتاد و سومین ثروتمند جهان در سال 2019 شناخته شده است.

جورجیو آرمانی در 11 جولای سال 1934 در شهر پیاچنزا در شمال ایتالیا متولد شد. پدرش، اوگو، مدیر حمل و نقل و مادرش، ماریا، خانه‌دار بود. جورجیو به رشته‌ی پزشکی علاقه داشت و به دانشگاه بولونیا رفت. او پس از دو سال تحصیل در این دانشگاه در سال 1953 برای خدمت در ارتش فراخوانده شد و می‌بایست در بیمارستان ارتش کار می‌کرد. این تجربه باعث شد پزشکی را کنار بگذارد. آرمانی پس از خدمت اجباری در ارتش در یک فروشگاه زنجیره‌ای در میلان به نام لاریناسنت به عنوان طراح ویترین مشغول به کار شد. او به تدریج پیشرفت کرد و تجارب باارزشی هم در بازاریابی در صنعت مد و پوشاک به‌دست آورد. آرمانی در اواسط دهه 1960 طراح پوشاک مردان در شرکت نینو چروتی شد. مهارتهای او بسیار متقاضی داشت و طی دهه بعد همزمان با کار در چروتی به عنوان طراح آزاد برای بیش از ده تولیدکننده دیگر نيز کار می‌کرد.

 

 

آرمانی در اواخر دهه 1960 با سرجیو گالئوتی،‌ یک طراح معمار،‌ آشنا شد. این آغاز یک ارتباط شخصی و حرفه‌ای بود که برای سالها ادامه پیدا کرد. گالئوتی در سال 1973 آرمانی را متقاعد کرد یک دفتر طراحی در میلان باز کند. او شرکت خود، آرمانی را در سال ۱۹۷۴ بنیان گذاشت و در آستانه قرن بیست و یکم به‌عنوان موفق‌ترین طراح از ایتالیا فراتر رفت. این کار منجر به این شد که آرمانی طی یک دوره بلند با خانه‌های مد و طراحی لباس معروفی چون آلگری، ‌باگوتا،‌ هیلتون، گیبو، مونتدورو و تاندرس همکاری کند.

به‌زودی رسانه‌های بین‌المللی پس از نمایش لباسی در پیتی پالاس در فلورانس به صحبت درباره طرحهای آرمانی پرداختند. این تجربه فرصتهایی را برای آرمانی فراهم کرد تا شیوه کار مخصوص خود را در مسیرهای جدیدی پیش ببرد. او دیگر آماده بود که نیرویش را صرف نام تجاری خود کند. جورجیو آرمانی در سال 1975 برند جورجیو آرمانی اسپا  را به همراه دوست خود گالئوتی در میلان راه‌اندازی کرد. وی در همان سال نخستین کلکسیون لباسهای مردانه و زنانه را تحت برند خود به بازار معرفی کرد. آرمانی ارتباط نوآورانه‌ای با صنعت برقرار کرد که او را قادر ساخت پوشاک لوکس خود را در محیطی از شرکتهای طراح که بسیار هم محتاط بودند، تولید کند.

یکی از موفقیتهای اصلی جورجیو آرمانی زمانی اتفاق افتاد که در یک فیلم مشهور آن زمان لباس هنرپیشه معروف «ریچارد گری» را طراحی کرد. آرمانی در دنیای مد تنها طراحی است که نامش باعث تضمین فروش یک فیلم می‌شود. جورجیو آرمانی در سال 1979 پس از تاسیس شرکت جورجیو آرمانی، شروع به تولید برای بازارهای ایالات متحده کرد. این شرکت در اوایل دهه 1980 توافقات مهمی با شرکت اورئال برای توليد عطر داشت و خطوط جدید دیگری هم به شرکت اضافه کرد.

آرمانی در سال ۱۹۸۱ نخستین سری فروشگاههای فروش ارزان و بازار بزرگ آرمانی و در سال ۲۰۰۰ بخش لوازم آرایشی را راه‌اندازی کرد. امروزه شرکت آرمانی شامل ۲۰۰۰ مرکز فروش جهانی است.

شرکت جورجیو آرمانی در حال حاضر بیش از 3000 کارمند دارد. درآمد این شرکت در سال 2016 در حدود 9/2 میلیارد یورو برآورد شده بود.

راز موفقیت بی‌پایان جورجیو آرمانی کیفیت لباسهایش است. او لباسهایش را از بهترین مواد و پارچه‌ها تهیه می‌کند؛ همه دست‌اندرکاران دنیای مد و تمام منتقدان این صنعت اعتراف می‌کنند که لباسهایی که توسط این برند طراحی و تولید شده باشد قطعا از بهترین و مرغوبترین محصولات است.

برای آشنایی با کتاب “میلیاردرها چگونه میلیاردر شدند” به این لینک بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *