اخبار

چاپ هفتم کتاب سیب و عطش به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع)

کتاب نثر سیب و عطش

نوبت هفتم چاپ کتاب “سیب و عطش” اثر دکتر محمدرضا سنگری در روزهای آینده و مصادف با اربعین حسینی، توسط نشر خورشیدباران منتشر می‌شود. مضمون این کتاب قطعه‌های نثر ادبی است و واقعه‌ی عاشورا و پیشامدهای قبل و و بعد از آن و احوال یاران و خانواده‌ی امام حسین (ع) را در آن هنگام بازگو می‌کند. در قسمتی از نوشته‌ی “با زمين تفتيده‏ى طف” از متن این کتاب می‌خوانیم:

“بى تو آب حرمت نداشت. عطش آبروى عاشقان نبود و خاك اين همه شوكت و اعتبار نمى‏يافت، اى بلاخيزترين زمين!
بعد از تو، به آزمون‏هاى دشوار سرنهادنْ حيثيتِ اوليا شد و در خون و عطش ايستادنْ رسمِ شكيبايان پارسا. اگر اين خاك نبود، هستى چه خاكى بر سر می‌کرد؟ اگر خدا تو را براى حسين (ع) انتخاب نمى‌كرد، هيچ عاشقى زمين را براى زيستن نمى‌گزيد.
كربلا، اى تاريخ عشق، جغرافياى ايمان!
كدام تلاوت عاشقانه است كه وامدار زمزمه‌هاى شبانگاهِ شگفتِ عاشوراى تو نباشد؟
كدام طراوت بهارانه است كه از بهشت تو وام نگرفته باشد؟

اى زخمى مظلوم!
ياد تو التيام زخم‌هاست. مرور تو مرور آيينه‌ى شكسته‌ى خداست كه در آن زيبايى تكثير شده است. مرور آيين خداست كه در هيچ جاى خاك اين همه زيبا و تمام جلوه نيافته است.
اى خاك تشنه‌ى سيراب، اى اقيانوس تشنه‌ى مواج!
هر كس به تو رسيد تشنه شد. هر كه تشنگى از تو يافت، در جانش همه‌ى درياها جارى شد. هر كس تو را فهميد، از فهم كهكشان‌هاى دور آبى و شيرى بى‏نياز شد. آشنايى با تو آشنايى‌زدايى است. آشنايى با تو دانش‌سوزى و عشق‌آموزى است. مهر تو، گرماى هر روزى و شيوه‌ى جان‌افروزى است. ما را به جرعه‌اى از معرفت خويش بنواز…”

برای آشنایی بیشتر یا پیش‌خرید به صفحه‌ی کتاب سیب و عطش یا موضوع عاشورا را جست و جو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *